Thursday, February 24, 2011

Seandainya aku tahu


Seandainya aku tahu
Kesakitan sakaratul maut
Nescaya aku akan lebih banyak menangis 

Seandainya aku tahu
Azab kubur itu menyakitkan
Nescaya aku akan lebih banyak menangis

Seandainya aku tahu
Kepayahan menjawab soalan Mungkar dan Nakir
Nescaya aku lebih banyak menangis

Seandainya aku tahu
Terdiamnya aku di hadapan persoalan Allah
Nescaya aku lebih banyak menangis

Seandainya aku tahu
Kepanasan api neraka tidak terperi 
Nescaya aku akan lebih banyak menangis

Seandainya aku tahu
Kehidupan di dunia hanya sebentar cuma
Nescaya aku akan lebih banyak menangis

Seandainya aku tahu
Apa yang diketahui oleh Nabi
Nescaya aku akan lebih banyak menangis


Ya Allah
Kekalkan perasaan ini dalam diriku

~Jumaat~
~25/2/2011~
~Bilik~



Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO

0 comments:

Post a Comment